Després d'haver fet per segon any el primer de batxillerat i a partir de les experiències que em conten altres amics professors, ¿no diríeu que en lloc de fer un 1r de batxillerat, hom està fent un 5é de l'ESO?
Aquesta és la sensació que tinc. Hem allargat la guarderia un any més i el nivell que demanem en aquesta etapa educativa (recordem-ho: no obligatòria) queda anul·lat pel nivell real que tenen els alumnes en acabar 4t. Tots sabem que molts suficients de 4t d'ESO haurien de ser un suspens però hom confia que aquests alumnes tan fluixos no passaran al batxillerat. Però ai las! Ho fan envalentits que poden passar sense cap problema i d'ací les notes tan baixes o suspeses (i també comportaments maleducats d'aula, importantíssim això també, eh). Quin gran problema és la massificació dels batxillerats, la negativa de concedir més grups de batxillerat per a repartir-los en grups poc nombrosos per a fer bé el nivell, i tot això i allò.
Però bé, què hi farem, mentre els pares no es queixen...
Aquesta és la sensació que tinc. Hem allargat la guarderia un any més i el nivell que demanem en aquesta etapa educativa (recordem-ho: no obligatòria) queda anul·lat pel nivell real que tenen els alumnes en acabar 4t. Tots sabem que molts suficients de 4t d'ESO haurien de ser un suspens però hom confia que aquests alumnes tan fluixos no passaran al batxillerat. Però ai las! Ho fan envalentits que poden passar sense cap problema i d'ací les notes tan baixes o suspeses (i també comportaments maleducats d'aula, importantíssim això també, eh). Quin gran problema és la massificació dels batxillerats, la negativa de concedir més grups de batxillerat per a repartir-los en grups poc nombrosos per a fer bé el nivell, i tot això i allò.
Però bé, què hi farem, mentre els pares no es queixen...
Trístament, coincideixo amb tu al 100%: 1r de BAT s'ha transformat en 5è d'ESO; els que hi arriben amb l'ESO regalat presenten un comportament prepotent (i solen ser uns malcriats, mimats i consentits).
ResponEliminaNo hi veig solució viable: si posem als alumnes d'ESO les notes que es mereixen, els inspectors ens tiraran la culpa del fracàs escolars, i la major part dels professors es caguen (ens caguem) de por només de pensar-ho.
És molt trist això de regalar nota, perquè el que fem és amagar-los la realitat i unes quantes voltes d'aquestes ho fem piadosament: toca, vés, que no repetisca 4t i que se'n vaja a treballar o a fer uns altres estudis més indicats per a ell. Però dissortadament, ells o els pares (aquests també fan el paperot negant-se l'evidència que el fill té moltes mancances), els esperonen i fins i tot s'enfaden i s'encaren si no aproven. Açò té molt mal pedaç.
ResponEliminaPer cert, que hàgem d'aprovar un nombre de gent determinat no passa només a la secundària: no recordes quan a la facultat hi havien professors que també havien de complir una fita?